Direktlänk till inlägg 31 januari 2020
Hej!
Veckans viktiga information:
Praktik åk 8 vecka 8 (17feb - 21feb) eleven ska försöka hitta plats på egen hand.
Föräldramöte/Utvecklingssamtal 11/2. Kl.17.00
Ni har fått en enkät hem, du kan öppna den via länken nedan och logga in med koden. Försök svara på frågorna.
Kod: HU92bk
Sjukanmälan: Samtal till skolan före kl. 08.00
Tel. nr: 010-888 70 50, snart förvandlas numret till telefonsvarare och ni kommer få instruktioner på hur ni kan använda den men försök börja använda v-klass för det går snabbare, om du har problem med v-klass kontakta ditt barns mentor för hjälp.
Det här undervisar vi om just nu:
Åk. 6
Svenska – Nationella prov (mån+ons)+ Minoritetsspråk
Engelska –
Matematik 6a – Vi har haft prov på koordinatsystem, era barn lyckades bra med provet. Vi börjar med “Tal” nästa vecka.
Matematik 6b – Vi arbetar med division av ett heltal där kvoten blir ett decimaltal.
SO – Religion: Buddhismen
NO –
Teknik -
Musik – Ackordspel, leta låtar och notvärden, piano.
Bild -
Hemkunskap – eleverna undersöker sockermängden i olika drycker.
Idrott –
Franska – Eleverna jobbar med sitt nya läromedel på nätet, fokus på lyssnande och uttal. De har fått information i meddelande i Vklass.
Tyska – Vi har jobbat med Kapitel 4 “Rund um das Jahr “ = årstider .
Spanska – Vi har jobbat med kapitel 9 - Cuántos chicos hay en tu clase? Eleverna har lärt sig att böja frågeordet cuantós/ás enligt substantivet och lärt sig ny vokabulär.
Slöjden går tyvärr mycket tid åt till att få en säker, trygg och lugn arbetsmiljö. Det är flera elever som stör och beter sig illa vilket påverkar alla i klassrummet på ett negativt sätt. Föräldrar till berörda elever har mentor ringt eller kommer att ringa under kommande vecka.
Textilslöjd - Vi har tryckt på tyg som sedan ska användas till att sy fodrade pennskrin med blixtlås. Eleverna ska göra egna mönster utifrån en instruktionsvideo.
Träslöjd - Vi fortsätter arbeta med våra väggdjur utifrån egen design och lär oss om olika sågtekniker.
Åk. 8
Svenska – Grammatik
Engelska – The Curious Incident
Matematik – Prov på måndag 8c, 8a, tisdag 8b och börjar med procent
SO – Historia: Avsluta industriella revolutionen och påbörja historieanvändning
NO –
Teknik –
Musik – Ackordspel, leta låtar och notvärden.
Bild –
Hemkunskap – eleverna har börjat arbeta med Recept.
Idrott –
praktiska idrotten
Franska -
Tyska - Vi har jobbat med Kapitel 9 “Musik für alle”. Eleverna har lärt sig olika instrumenten och olika fritidsaktiviteter.
Spanska – Vi har jobbat med adjektivkomparation och avslutar denna veckan kapitel 9. Nästa vecka har eleverna börjar vi med ord prov på kapitel 9 och forsätter framåt till kapitel 10.
Träslöjd - Vi fortsätter med att forma ägg utifrån en rektangulär bit trä.
Textilslöjd - Vi gör klart våra slöjdpåsar och går vidare till att sy något i stretchtyg.
Prov v.6
Åk. 6: NP. Mån 3/2 och Ons 5/2.
Åk. 8: matteprov-måndag (8a,8c) och tisdag(8b). So-prov tisdag (8a, 8b) och onsdag (8c)
Hälsningar,
Arbetslag 6/8
Hej! Sjukanmälan: Sker via V-klass Det här undervisar vi om just nu: Åk. 7 Svenska – Siste redovisningarna, Läsförståelse och skrivövningar. Engelska – Sparks kap 6 Matemat...
Hej! Sjukanmälan: Sker via V-klass Det här undervisar vi om just nu: Åk. 7 Svenska – Avslutar muntliga redovisningar Engelska – Listeningpractise Matematik – repetition...
Hej! Sjukanmälan: Sker via V-klass Det här undervisar vi om just nu: Åk. 7 Svenska – Att redovisa muntligt med digitala hjälpmedel. Engelska – Sparks kap 5 +listening Matema...
Hej! Sjukanmälan: Sker via V-klass Det här undervisar vi om just nu: Åk. 7 Svenska – Att redovisa muntligt med digitala hjälpmedel. Engelska – Sparks kap 5 +listening Matema...
Hej! Sjukanmälan: Sker via V-klass Det här undervisar vi om just nu: Åk. 7 Svenska – Att redovisa muntligt med digitala hjälpmedel. Engelska – Sparks kap 5 +listening Matema...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
6 |
7 |
8 |
9 |
10 | 11 |
12 |
|||
13 |
14 |
15 |
16 |
17 | 18 |
19 |
|||
20 |
21 |
22 |
23 |
24 | 25 |
26 |
|||
27 | 28 | 29 | 30 |
31 | |||||
|