Direktlänk till inlägg 20 december 2021

Julbrev Ronnaskolan

Av Ronnaskolan Ronnaskolan - 20 december 2021 15:01

GOD JUL till elever och vårdnadshavare!


Hela 2021 har vi på olika sätt påverkats av den här eländiga pandemin som inte tycks vilja släppa taget. På många sätt har det varit jobbigt, inte minst för att eleverna har varit tvungna att vara hemma då de haft symtom, och därmed har missat en del i skolan. Men trots det så har vi ändå bibehållit ett gott mod och vi alla på skolan har träget arbetat vidare för att alla elever ska få en bra och kvalitativ undervisning. Jag vill här påpeka hur stolt jag är över min personal som trots det svåra läget har gjort ett så bra jobb, och även er fina, duktiga och helt underbara elever som också fått kämpa lite extra under året. Jag vill också rikta ett tack till alla er vårdnadshavare som har respekterat reglerna om att hålla barnen hemma vid symtom, men också respekterat att vi inte kan ta emot besök på skolan av smittspridningsskäl.

Tyvärr kommer vi att tvingas fortsätta med vår restriktiva hållning, och be er hålla era barn hemma vid symtom och att inte komma in på skolan.  


En kortare period med isande kyla har ju nu avlösts av mörker, fukt och plusgrader. Vissa av oss är glada för det, andra inte – däribland jag. Hellre lite kallt och torrt än kallt och fuktigt, tycker jag. Men alla är vi olika. Jag hoppas i alla fall på en vit jul, pulkaåkning och snöbollskrig.


Så nu ser vi fram emot en riktigt fin jul, ett fantastiskt (skönt) jullov, mat, värme (inomhus), glädje och att få träffa släkt och vänner - men försiktigt och lite på avstånd, särskilt om man inte är vaccinerad. Njut av julen, ät mat, ta hand om varandra, fyll dagarna med omtanke, kärlek och glädje - det tänker vi göra.


Tyvärr så är detta mitt sista julbrev på Ronnaskolan, då jag avslutar min tjänst 31/1 2022 för att bli skolchef i Flen. Jag återkommer med mina tankar och känslor inför det i januari. Jag kommer att ägna januari åt att sätta in Ronnaskolans nya biträdande rektorer, Jeanette Holm och Fima George, i våra strukturer och arbetssätt, och att förbereda för den som kommer som rektor efter mig. Under våren kommer dock en tillförordnad rektor, Sirkka Persson, att finnas på plats och ha det övergripande ansvaret.


Tillsammans med personalen vill vi önska er alla en riktigt god jul och ett gott nytt år så ses vi igen den 11 januari enligt schema, pigga, utvilade och taggade för en ny termin!


God jul och gott nytt år

önskar

Henrik och Jocke



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronnaskolan Ronnaskolan - 28 maj 2022 09:06

Hej!   Sjukanmälan: Sker via V-klass  Det här undervisar vi om just nu:   Åk. 7  Svenska – Siste redovisningarna, Läsförståelse och skrivövningar.   Engelska –  Sparks kap 6  Matemat...

Av Ronnaskolan Ronnaskolan - 22 maj 2022 00:26

Hej!   Sjukanmälan: Sker via V-klass  Det här undervisar vi om just nu:   Åk. 7  Svenska – Avslutar muntliga redovisningar  Engelska – Listeningpractise  Matematik – repetition...

Hej!   Sjukanmälan: Sker via V-klass  Det här undervisar vi om just nu:   Åk. 7  Svenska – Att redovisa muntligt med digitala hjälpmedel.   Engelska – Sparks kap 5 +listening  Matema...

Hej!   Sjukanmälan: Sker via V-klass  Det här undervisar vi om just nu:   Åk. 7  Svenska – Att redovisa muntligt med digitala hjälpmedel.   Engelska – Sparks kap 5 +listening  Matema...

Hej!   Sjukanmälan: Sker via V-klass  Det här undervisar vi om just nu:   Åk. 7  Svenska – Att redovisa muntligt med digitala hjälpmedel.   Engelska – Sparks kap 5 +listening  Matema...

Presentation


Ronnaskolans veckobrev för åk. 4/6 och 7/9 skrivs här.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åk 6

Åk 8

Telefonnummer


Ovido - Quiz & Flashcards