Alla inlägg den 11 mars 2020

Av Ronnaskolan Ronnaskolan - 11 mars 2020 16:08

Jag har lovat att komma med nya direktiv så fort jag fått mer information, och här kommer nu nya direktiv avseende spridning mm av viruset covid-19 (Corona). Det finna fortfarande inga indikationer på att vi skulle ha drabbats i Södertälje, men vi vill ta det säkra före det osäkra. Vi vill också minska oron som kan finnas för smittspridning. Nedanstående åtgärder kommer att gälla generellt i Södertälje.

Eftersom Folkhälsomyndigheten nu har höjt risknivån för spridning till ”Mycket hög” även för personer som inte befunnit sig i riskområden, så gäller följande:

• Alla med symtom dvs hosta, feber, luftrörsbesvär ska vara hemma under tiden man visar symtom oavsett var man har befunnit sig geografiskt.
  • På Ronnaskolan kommer elever som uppvisar symtom enligt ovan utan undantag att skickas hem av våra lärare. Som vårdnadshavare har du skyldighet att ta emot ditt barn hemma.
  • Elever som är hemma på grund av symtom ska sjukanmälas via Vklass.
  • Elever som är utan symtom, men som hålls hemma, kommer även fortsatt att få ogiltig frånvaro.

Jag återkommer med mer information i takt med att saker och ting utvecklas.

Med vänlig hälsning

Henrik Ljungqvist